Váll. gazd.
Barna 2005.11.21. 22:21
Innováció: új, nagyobb érték átadása a fogyasztónak a fogyasztói igények új korábbinál magasabb minőségi kielégítés. Nem csak új termékben hanem a technológiában is megnyilvánulhat.
Jellege: - folyamatosan, kis lépésekkel fejlesztenek valamit
- stratégiai újdonság
Típusai: - piaci indíttatású: felismert fogyasztói igényre próbál megoldást találni
- technológiai indíttatású
A fogyasztó igényei és a versenytársak fejlesztéseik van szükség. Az innovációt a piac bírálja el.
Csak az az innováció lehet sikeres ami beleillik a fennáló környezetbe. A vállalat az innováció révén juthat versenyelőnyhöz ill. maradhat versenyben.
Versenyelőny: a fogyasztó igényeit másoknál jobban tudja kielégíteni.
Formái: Szervezeti; Technológiai; Termék új ötletàpiaci beszerzés; Termék kialakítása.
Beruházás: tárgyi eszköz: (gépek, ingatlan) a váll. Vagyon része, amely több cikluson át szolgálja a termelést. Kevésbé mobilak. Hosszabb ideig használják. Több idő alatt térül meg az ezekbe való befektetés. A váll. Által gyártott termékek körét, minőségét, korszerűségét meghatározza, hogy milyen tárgyi eszközökkel rendelkezik.
Ezekkel kapcs. eszközök: - fenntartás
- beruházás: stratégiai kérdés, jelentős tőkelekötéssel járó alapos megfontolást igényel, vizsgálni kell, hogy mennyi idő alatt térülhet meg.
|